کدام شرکت‌های تکنولوژی چابک‌ترند؟
تاریخ : چهار شنبه 3 / 6 / 1391
نویسنده : ا ص

شرکت‌های تکنولوژی معمولا به‌عنوان شرکت‌هایی که روند رشد سریعی دارند در فضای صنعتی و تجاری شناخته می‌شوند. در حقیقت این شرکت‌ها به خاطر ذات فعالیتشان که به روز و همراه با تغییرات جهان است، معمولا روند رو به رشدی را طی می‌کنند. حتی در شرایط بحران‌های مختلف اقتصادی هم شرکت‌های تکنولوژی خیلی زودتر از شرکت‌های فعال در صنایع دیگر روند بهبود را از سر گرفته و دوباره به روزهای سودآوری بازگشتند.
در این میان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی که در سیلیکون ولی یا همان دره تکنولوژی جمع شده‌اند معمولا نبض فناوری روز دنیا را در دستشان دارند و به این دلیل کارشناسان معتقدند که رشد یا رکود این شرکت‌ها می‌تواند نشان‌دهنده رشد یا رکود کل صنعت تکنولوژی جهان باشد.

این شرکت‌ها که بخش قابل توجهی از رشد صنعتی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارند، تاثیر قابل توجهی بر کار شرکت‌های تکنولوژی در کشورهای دیگر جهان هم دارند. با این اوصاف است که موسسات تحقیقاتی معمولا روند رشد شرکت‌های بزرگ را دنبال می‌کنند.
در همین راستا موسسه تحقیقاتی Statista به بررسی و مقایسه میزان رشد سالانه درآمد شرکت‌های منتخب فعال در این زمینه در نیمه اول سال 2012 پرداخته و نتایجی را منتشر کرده است که می‌تواند جالب توجه باشد.

در میان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی که اغلبشان رشد سالانه مثبتی را در نیمه اول امسال تجربه کرده‌اند، شرکت LinkedIn که در واقع یک شبکه اجتماعی برای کاربران حرفه‌ای در مشاغل مختلف است رشد سالانه 94 درصدی را در شش ماه اول امسال برای خودش به ثبت رسانده است. این روند رشد LinkedIn را حتی بالاتر از شرکت اپل که ارزشمندترین شرکت در سرتاسر جهان است، قرار داده است. بعد از LinkedIn شرکت اپل با رشد سالانه 39 درصدی و اختلاف قابل توجهی در جایگاه دوم قرار دارد.

رتبه سوم اما با اختلاف تنها یک درصدی به بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهانی یعنی فیس‌بوک تعلق دارد. در این میان غول نرم‌افزاری جهان یعنی مایکروسافت توانسته در نیمه اول سال 2012 رشد سالانه 5 درصدی را برای خودش به ثبت برساند و به این ترتیب رتبه دهم این فهرست را به خودش اختصاص بدهد.




|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید